El Parlamento de Galicia aprobó este viernes una proposición no de ley, luego de una transacción realizada entre el PP y el BNG, a través de la que se pide a la Xunta que, tan pronto como sea posible, contrate una actuación técnica y profesional para eliminar la plaga de termitas que afecta al IES Alfredo Brañas de Carballo. Asimismo, se solicita que acometa las actuaciones necesarias en las fachadas de este centro educativo para evitar la caída de cascotes.
El tema fue tratado gracias a una iniciativa presentada por el BNG. El diputado carballés Daniel Pérez, demandó que la fumigación “comece de xeito inmediato” y puso el foco en la responsabilidad de la Xunta “no intolerable retraso” de más de dos años en acometer la reparación de los daños provocados por la termitas “que, debido a esta demora, xa se estenderon a todo o centro”, denunció. Un instituto “de vangarda, onde o salón de actos é un dos espazos vitais para que o profesorado e a equipa directiva poidan organizar o proxecto educativo dun centro de referencia na provincia”, destacó Pérez.
La portavoz popular de Educación, Marisol Díaz Mouteira, manifestó que “han de ser os técnicos e os profesionais os que teñan que determinar o tipo de praga de insectos que afecta á madeira existente no IES Alfredo Brañas e a mellor actuación que se debe abordar para eliminala”. En este sentido, incidió que esta plaga “non afecta á estrutura do edificio do instituto, que é de formigón”.
La portavoz popular en la Comisión demandó al BNG “non crear alarmas innecesarias, aínda que compartimos a opinión de que hai que estar alerta e evitar situacións perigosas”, ante lo que reiteró “o compromiso de facer un seguimento técnico desta situación para estudar con máis detalle as necesidades e determinar como e cando realizar unha actuación concreta fundamentada en criterios técnicos e de procedemento”.